Akce

Mimořádná prohlídka reprezentačních prostor Pražského hradu a Arcibiskupského paláce

V květnu 2018 navštívila tercie a kvinta B Pražský hrad a Arcibiskupský palác.

Na Pražském hradě žáci procházeli několika reprezentačními prostory. V západním křídle si prohlédli Rothmayerův sál, v severním křídle Španělský sál a Rudolfovu galerii. Dále viděli Trůnní sál, Brožíkův salon, Habsburský salon, Zrcadlový salon a mnoho dalšího.

Poté jsme šli do Arcibiskupského paláce. V prvním patře si žáci prohlédli kapli, ve druhém patře viděli unikátní sbírku osmi tapiserií.

Akce se nám velice líbila a doporučila bych ji i ostatním třídám.

Více fotografií v galerii...

Vídeň, Budapešť, Bratislava

Dne 16.4. jsme v brzkých ranních hodinách nasedli do autobusu a vyrazili jsme do bývalého sídla Habsburské monarchie - do Vídně. Pan řidič nás vysadil kousek od náměstí Marie Terezie, pověděli jsme si něco o náměstí a dvou muzeích, které na něm stojí, a dále jsme pokračovali k dalším památkám. Viděli jsme například Hofburg nebo kostel sv. Petra. Kvečeru jsme se unavení navečeřeli a pokračovali autobusem na hotel.

Druhý den jsme se vydali k jedné z nejvýznamnějších památek Vídně, Schönbrunnu. Prohlédli jsme si zámek i část rozlehlého parku a celé jsme to završili krásnou prohlídkou Vídeňské zoo.

Kolem druhé hodiny jsme vyrazili do Budapešti. Při dlouhé cestě jsme si prozpěvovali a paní učitelky musely být nadšené. V Budapešti jsme jako první navštívili Gellértovu horu a Budapešťský zámek. Procházkou jsme pokračovali dolů do města a potom autobusem na hotel.

Další den jsme se vydali na prohlídku městem s projížďkou na lodi. Viděli jsme krásnou budovu Parlamentu a zajímavé místo u Dunaje, kde byli zastřeleni a potom hozeni do řeky maďarští židé. Odpoledne jsme se přesunuli na poslední zastávku našeho výletu - do Bratislavy. Tam jsme si prošli město, najedli se a náš výlet byl u konce. Dál jsme pokračovali už jen domů, kam jsme plni vzpomínek dorazili kolem půlnoci.

Doufám, že takových skvělých výletů bude ještě více.

Nicole Pavelková, kvinta B

Více fotografií v galerii...

Cykloturistický zájezd Sekundy A

Poslední týden v květnu vyrazila Sekunda A na cyklokurz. Byli jsme ubytování v kempu nedaleko hradu Křivoklátu. Slunné a teplé počasí nám přichystalo i silné bouře s krupobitím.

První den cesty jsme jeli vlaky do Lužné u Rakovníka a poté podél Rakovnického potoka do kempu. Cestou jsme se vykoupali na koupališti a dojeli do našeho cíle.

Během cyklokurzu jsme, mimo jízdy na kole, navštívili hrad Křivoklát a věnovali se dalším sportům. Nechybělo sjíždění Berounky na kánoích ani večerní koupele v řece.

Poslední den kurzu byl ve znamení návratu, opět na kolech a vlakem. V Lužné nás čekala prohlídka železničního muzea.

Na motivy žáků napsal třídní učitel M. Husák.

Lyžařský výcvikový kurz - Rokytnice nad Jizerou 01/2018

Naše třída III.A se od soboty 20. do soboty 27. ledna účastnila lyžařského výcvikového kurzu v Rokytnici nad Jizerou, pod vedením paní profesorky Stibůrkové a pánů profesorů Šperla a Kučery. Počasí bylo většinu pobytu skvělé a sněhu bylo také dost.

V den příjezdu jsme se seznámili s pravidly, týkajícími se jak školy, tak penzionu, kde jsme bydleli. Další den jsme se konečně dostali na blízký svah, kde proběhlo rozřazení do družstev a pak samotné lyžování. V pondělí dopoledne jsme lyžovali na Horních domcích a po obědě zase na menším svahu, kde jsme pilovali naše dovednosti. Podobně probíhaly i ostatní dny.

Ve středu jsme si dali na chvíli pohov od lyží a snowboardů a vypravili jsme se do Harrachova. Tam jsme nejprve navštívili sklárnu, kde jsme pozorovali výrobu nejrůznějších skleniček od začátku až do konce. Navštívili jsme i přilehlé muzeum a obchod, kde jsme si mohli koupit některé z tamních výrobků. Poté jsme se odebrali na bobovou dráhu a bleskově ji sjeli, dokonce dvakrát za sebou. Následně každý tým dostal desetikorunu a s ní i nelehký úkol - vyměnit ji za co nejlepší věc. Po uplynutí časové lhůty se všechny týmy sešly a ukázaly zbytku třídy své úlovky. Byly tu nejrůznější věci od dřevěného soudku, přes CD s pohádkami, až po plastové sáňky. Poté, co jsme se všichni sešli, jsme navštívili Ski muzeum, načež jsme se s menší zastávkou v obchodě odebrali zpět do penzionu. Ve čtvrtek k nám přišel jeden z členů Horské služby a udělal nám přednášku, z níž naší třídu zaujaly především laviny. V pátek proběhlo vyhlášení výsledků soutěží mezi jednotlivými týmy, promítnutí fotek, co jsme nafotili, a pak už jsme si museli sbalit kufry a další den se rozloučit s Rokytnicí a tím pádem i s lyžákem.

Bianka Poláčková

Více fotografií v galerii!

Lyžařský výcvik - Rakousko 12/2017

10. prosinec mnoho z nás očekávalo s napětím. Toto datum totiž znamenalo odjezd na lyžařský výcvik. Slovo výcvik berte, prosím, s nadhledem, protože my, studenti sext a septimy, jsme přece už ostřílení lyžaři a jen tak nějaký svah nás nepřekvapí. Jak jsme měli brzy zjistit, rakouské svahy ovšem nejsou jen tak nějaké.

A tak ten den konečně přišel my jsme se po poměrně dlouhé cestě ocitli v Rakousku v městečku Lainach. Hotel Margarethenbad, ve kterém jsme strávili následujících pět dní byl naší základnou, odkud jsme vyjížděli každý den do jiných skiareálů. Byl také místem snídaní a večeří, které představovaly úplné hody. Cokoli si představíte, včetně opékané slaniny, míchaných vajíček, čerstvého pečiva, sýrů, šunky a jiných dobrot nesmělo na snídani chybět. Večeře potom byla korunou dne. Skládala se ze čtyř chodů-salátu dle vlastního výběru, polévky, hlavního chodu a naprosto špičkového dezertu. Po večeři nastávaly obvyklé kratochvíle volného večera.

První dva dny nám sice trochu foukalo a poprchávalo, i mlha se objevila, ale nebylo to nic, co by znalý lyžař nezvládl. Při hezkém počasí na nás zapůsobily úžasné výhledy ze sjezdovek a lanovek, které jsme si vychutnávali i při jízdě (pokud jsme se zrovna nesoustředili na dokonalou jízdu). Až slzička dojetí nám při pohledu na okolní masivy ukápla (pokud tedy s trochou štěstí nezmrzla). A mezi vydatným dopoledním a odpoledním lyžování jsme se uchylovali do místních restaurací za svými svačinovými balíčky. Sjezdovky byly široké, upravené a hlavně prázdné! Žádné fronty u lanovek ani přeplněné svahy jsme tak nezažili.

Cestou zpět domů jsme se ještě zastavili v Salzburku, kde jsme měli dvě hodiny k poznávání krás města. Každý je strávil jinak, ať už prohlídkou hradu nebo vánočního trhu. A tak jsme se naplněni vánoční atmosférou odebrali zpátky do autobusu směr Hostivice.

Eliška Mayerová

Více fotografií v galerii!

Úspěchy studentů na olympiádě v německém jazyce

Naši studenti se dne 19.1. zúčastnili okresního a krajského kola olympiády v německém jazyce a všichni nás reprezentovali ve svých věkových kategoriích se ctí.

Moc gratulujeme!

Barbora Čajová - 3. místo v krajském kole

Daniela Janoušková - 2. místo v krajském kole

Výlet do Strakovy akademie

Na začátku prosince jsme se třídou a paní uč. Bínovou a Srbovou navštívili Strakovu akademii v Praze. Sídlí tam vláda České republiky. Přijeli jsme vlakem do Dejvic a procházkou s výhledem na Hrad a Letohrádek královny Anny (Belveder) jsme došli ke Strakově akademii. Míjeli jsme také Bílkovu vilu. Když jsme tam přišli, zkontrolovali nás jako na letišti, jestli s sebou nemáme zbraně nebo ostré předměty. Potom nás čekala přednáška o lidských právech. Bylo tam s námi Gymnázium z Barrandova, takže jsme se při hře „vetřelci“ seznámili s novými lidmi. Po skončení programu jsme se šli podívat na památky Prahy. Viděli jsme Kampu, Karlův most, Werichovu vilu, Lennonovu zeď, Francouzské velvyslanectví a další.

Byla to moc hezká akce, přivítali jsme, že se můžeme učit taky jinak než jen ve školních lavicích.

Valentýna Sloupová, Clara Drastíková, studentky tercie

Igor Chaun

Igor Chaun (* 22. srpna 1963) je český filmový scenárista, režisér a prozaik, představitel současné české filmové tvorby.Igor Chaun působil od roku 1983 do roku 1987 ve Filmovém studiu Barrandov jako asistent režie. V roce 1987 začal studovat katedru scenáristiky a dramaturgii na pražské Filmové akademii.Během sametové revoluce patřil mezi studentské vůdce, 21. listopadu 1989 se stal členem Koordinačního stávkového výboru studentů za FAMU.Igor Chaun natočil více než 60 různých hraných a dokumentárních filmů. Pracuje pro soukromé producenty i pro Českou televizi, kde režíroval hrané povídky pro cyklus Trapasy nebo zábavní talkshow Pošta pro tebe. V roce 2008 se podílel jako tvůrce dokumentů a jako moderátor pořadu 18 minut Igora Chauna na rozjezdu zpravodajské televize Z1. Ke 20. výročí Listopadu 1989 natočil pro ČT dokument Mrtvý student, který se nikdy nenarodil. V roce 2012 uvádí dokument o módní návrhářce a originální ženě Blanka Matragi - zrození pohádky.

Igor Chaun se od 90. let věnuje buddhismu a východním filozofiím. V roce 2001 absolvoval první cestu do brazilské Amazonie, kde se seznámil s rituály, zpěvy, modlitbami a duchovností křesťanské pralesní církve Santo Daime. Tato zkušenost pro něj byla novým impulsem a inspirací na osobní i tvůrčí cestě. V roce 2011 založil spolek Goscha a internetovou GoschaTV1, kde jeho dokumenty, videa a filmy s duchovní tématikou zhlédlo na Youtube přes 40 milionů diváků. O své poznání a životní cestu se průběžně dělí pomocí natáčených dokumentů, besed a osobních setkání.

Beseda na téma JAK PŘEŽÍT ŽIVOT - humorná i vážná přednáška o filmech, umění a životní zkušenosti Igora Chaunna se uskutečnila 13.12.2017.

Recitační přehlídka Ležácké veršování

Dne 9. 11. 2017 se v Hlinsku konala celostátní recitační přehlídka Ležácké veršování, které se zúčastnil Vojta Brodský z tercie, který se umístil na velmi pěkném druhém místě.

Dne 28. 11. 2017 se konala v Lidicích studentská konference Národní kronika, kde dva týmy z tercie prezentovaly své historické práce. Jednalo se o Kateřinu Chvojkovou, která uvedla práci pod názvem „Tenkrát se člověk naučil hodnotám“. Dále vystoupil společný tým, který byl tvořen Denisou Černochovou, Dominikem Černochem a Oliverem Šinkovičem. Tento tým představil práci o Václavu Študentovi.

Studenti byli hodnoceni dr. Kynclem z Akademie věd a byli pochváleni, jak témata zpracovávali. Tato konference umožnila deseti týmům ukázat výsledky svého bádání. Protože byla díla velmi vyrovnaná, bylo rozhodnuto, že se nebude vyhlašovat pořadí, ale že všichni účastníci dostanou pamětní listy.

PhDr. et Mgr. Jana Trousilová, Ph.D.

Adaptační kurz V.A a V.B – Skryje u Rakovníka

Adaptační kurz probíhal ve dnech 2. - 5.10. Sešli jsme se u autobusu v 8 hodin na Husově náměstí v Hostivici. Do Skryjí jsme přijeli v cca 11 hodin.

Ubytováni jsme byli ve zrekonstruované škole, poté jsme měli 1 hodinu na vybalení, povlečení postelí a seznámení se s budovou a areálem. Na to následoval oběd v podobě školní stravy, odpolední program s horolezeckým zaměřením a krátká procházka. Když jsme se vrátili tak jsme se navečeřeli a měli volný čas do večerky, která byla každodenně ve 22 hodin.

Druhý den jsme navštívili místní muzeum, kde jsme se dozvěděli něco málo o zkamenělinách a trilobitech. Po obědě jsme si vytvořili skupiny a na to jsme měli orientační běh s plněním různých úkolů na jednotlivých stanovištích. Po večeři jsme sledovali film od Miloše Formana Vlasy. Film byl pro nás zajímavý, protože se zabýval tématem, o kterém jsme moc nevěděli - válkou ve Vietnamu a hnutím hippies.

Třetí den jsme měli celodenní výlet se zakončením na kozí farmě a jako večerní program byla přednáška o Nepálu.

Čtvrtý den po snídani jsme se začali pomalu balit a chystat na odjezd. Před obědem jsme ještě stihli malé Olympijské hry s následným vyhlášením celkových vítězů. Po obědě jsme vyrazili k domovu.

Tomáš Žídek – V.B

Více fotografií uvidíte v galerii.